اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

ویدئو| ایران کشور اول منطقه در تولید علم/ چه شد که معیار ارزیابی اساتید دانشگاه تغییر کرد؟

ایران کشور اول منطقه در تولید علم است و این جایگاه علمی بسیار ارزشمند، حاصل دهه‌ها تلاش دانشجویان و اساتید کشور است، اما آیا برتر بودن در تولید دانش به تنهایی کافی است؟

ویدئو| ایران کشور اول منطقه در تولید علم/ چه شد که معیار ارزیابی اساتید دانشگاه تغییر کرد؟

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، ایران کشور اول منطقه از نظر تولید علم و دانش است، این گفته براساس آمار رسمی وزارت علوم بیان می‌شود.

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، می‌گوید: ایران پانزدهمین کشور دنیا در رتبه‌بندی های علمی جهانی است و جایگاه ایران در تولید علم و دانش در جهان تثبیت شده است.

اما در سال‌های اخیر برخی می‌پرسند که فایده این همه علمی که در دانشگاه ها تولید شده، برای کشور چیست؟

غلامی می‌گوید: در پاسخ به این سوال وزارت علوم برنامه کاربردی کردن علم و پژوهش را در دستور کار جدی قرار داده است. مراکز رشد دانشگاهی و پارک‌های علم و فناوری، جایی برای رشد ایده‌های کوچک شده‌اند تا در نهایت با تحقق ایده‌ها و کاربردی کردن علم و پژوهش، دانشگاه‌ها به رفع نیازهای صنعت و جامعه سوق داده شوند.

وی می افزاید: اساتید و اعضای هیات علمی به فرصت مطالعاتی اجباری ۶ ماهه در صنعت رفتند تا با نیازهای صنعت و جامعه آشنا شوند.

به گفته غلامی، برای اساتید و دانشجویان مشوق‌هایی دیده شد که به سمت انجام پژوهش‌های کاربردی حرکت کنند و در نهایت برای تکمیل این زنجیره، روح معیارهای ارزیابی و ارتقاء اساتید دانشگاهی از مقاله به پژوهش‌های کاربردی تغییر کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول